Gezond afvallen met maaltijdvervangers

Het is weer lente en daarom zijn veel mensen weer bezig met afvallen.

Iedereen wil er graag goed uitzien in zwembroek of bikini. De trend is jaarlijks zichtbaar. Vanaf de zomer zie je dat mensen steeds minder gemotiveerd raken om gewicht te verliezen. Met een complete dip in de maanden oktober november en december. Dan in januari een kortstondige piek in verband met de goede voornemens.
Maar mensen realiseren zich pas echt dat het tijd wordt om iets aan het gewicht te doen als de eerste zonnestralen aanbreken en het iets warmer wordt. En dan naarmate de temperatuur verder stijgt en er steeds meer kleren worden uitgetrokken beseffen steeds meer mensen zich dat er echts iets aan het gewicht gedaan moet worden.

Waarom afvallen met maaltijdvervangers

Zelfs het voedingscentrum is het erover eens. Met maaltijdvervangers (zoals bijvoorbeeld Herbalife) verlies je gemiddeld meer gewicht dan via andere afslankmethodes. Daarnaast is gebleken dat je dit gewichtsverlies ook langer volhoudt als je afvalt door het vervangen van jouw maaltijden met shakes.
Dit komt omdat je met maaltijdvervangers alle voedingsstoffen (vitamines, mineralen, koolhydraten, vetten, eiwitten) binnenkrijgt in de juiste hoeveelheden maar minder calorieën. Daarbij leer je geregeld te eten doordat je 6 maaltijden op een dag mag en er weinig ruimte overblijft voor snoep chips en andere ongezonde voeding.

Waar kan je maaltijdvervangers kopen

Maaltijdvervangers kan je op heel veel verschillende manieren kopen. Op het internet vind je bijvoorbeeld een Herbalife webwinkel. Maar er zijn natuurlijk veel meer plekken waar je terecht kan. Zowel online als offline.

Wat is het verschil tussen een maaltijdvervanger en een eiwitdieet

Het grote verschil tussen beide diëten is de hoeveelheid koolhydraten die je dagelijks binnenkrijgt. Bij een maaltijdvervanger is de hoeveelheid koolhydraten de hoeveelheid die je dagelijks nodig hebt om normaal en gezond te kunnen functioneren. Als je een eiwitdieet volgt krijg je veel minder koolhydraten binnen. Vaak in het begin weinig tot niks en later steeds meer totdat je het eiwitdieet volledig hebt afgebouwd.